Visitator

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En af vores kollegaer skal læse videre hvorfor vi søger en ny kollega. 

Er du nysgerrig og modig til at arbejde med løsninger – i samspil med borger - så har vi jobbet til dig.  

Om stillingen/arbejdspladsen
Visitationen Ældre og Hjælpemidler varetager sagsbehandlingen indenfor Servicelovens kap.14, der omhandler borgere med fysisk, psykisk eller socialt nedsat funktionsevne. I vores kerneopgave er følgende driftsopgaver; sagsbehandling efter Servicelovens §§ 83, 83a, 84, 86,112,113,114,116,118 og 119, udskrivelser fra sygehus, visitere til aflastnings- og rehabiliteringspladser, visitere til ældre og plejeboliger, fribefordring, genoptræning SUL § 140. Derudover er vi 3 demenskoordinatorer og 2 hjerneskadekoordinatorer i afdelingen.
Vi er 30 dygtige og engagerede kollegaer, som er opdelt i 3 teams, Team Visitation, Team Hjælpemidler og Team administration. Team Visitation og Team Hjælpemidler har hver deres faglige teamkoordinator.
Vi er fysisk placeret med gode pladsforhold på Dronninglund Rådhus.   


Dine opgaver : 

Jobbet som visitator er varieret, udfordrende og med stor mulighed for at planlægge egen arbejdsdag.

 

  • Sagsbehandle og visitere i forhold til borgere, der søger hjælp efter Serviceloven, herunder personlig pleje og praktisk hjælp.
  • Koordinere og samarbejde med sygehuse og samarbejdspartnere i kommunen i forhold til udskrivelser, herunder også genoptræningsplaner SUL § 140
  • Koordinere og handle på ”akutte” henvendelser fra borgere, pårørende og samarbejdspartnere.
  • Sagsbehandle og visitere i forhold til boliger til midlertidige ophold / rehabiliteringspladser samt pleje- og ældreboliger.
  • Sagsbehandle og visitere i forhold til pleje og pasningsorlov §§ 118 og 119, samt til træning efter Servicelov.
  • Kontakt med borgere via telefon, skærm og ved besøg i deres hjem.
  • Mødeledelse i møder med borger, pårørende og/eller samarbejdspartnere
  • Arbejde tværfagligt, sammenhængende og helhedsorienteret med interne og eksterne samarbejdspartnere, så borger oplever kvalitet og faglighed i opgaveløsningen

Vi ønsker vores nye visitator har følgende kompetencer: 

  • en relevant sundhedsfaglig uddannelse, sygeplejerske, ergo eller fysioterapeut.
  • kendskab til og erfaring med sagsbehandling; herunder dokumentation, udredning, skriftlige afgørelser og klagesagsbehandling.
  • erfaren it-bruger, gerne med kendskab til KMD Nexus, Fælles Sprog lll, SB- Sys.
  • et godt blik for borgers ressourcer og en rehabiliterende tankegang
  • gode formidlings- og kommunikationsevner og kan skabe en god og tillidsfuld kontakt, med afsæt i en anerkendende tilgang, både telefonisk, over skærm eller personligt
  • har et godt humør og ser positivt og konstruktivt på de opgaver der må komme.
  • arbejder struktureret, systematisk og har fokus på detaljen, uden at fortabe dig i den.
  • kan arbejde selvstændigt.
  • kan prioritere i egne arbejdsopgaver og holde overblik, også når der er travlt.
  • tager ansvar for det gode samarbejde både når det gælder kollegaer, samarbejdspartnere og borgere.
  •  

 Vi kan tilbyde:

  • et udfordrende og selvstændigt job hvor du får mulighed for faglig og personlig udvikling. Vi har en jurist tilknyttet og teamet modtager professionel supervision.
  • et velfungerende kollegialt fællesskab – som gerne planlægger sociale arrangementer udenfor arbejdstid. Deltagelse er selvfølgelig frivilligt.
  • en spændende og travl arbejdsplads, men altid med plads til det sociale og et godt grin.
  • en afdeling med afvekslende arbejdsdage uden mulighed for at kede sig.
  • mulighed for hjemmearbejdsdage. 



Løn og ansættelsesvilkår 

  • Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation
  • Ansøgningsfrist fast stilling; 17. maj kl.8.00
  • Samtaler forventes afholdt  i uge 21.
  • Forventet start  1. september 2024. 


Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte:
Leder Annie Præstegaard 99454738 eller Annie.Praestegaard@99454545.dk  eller Faglig team koordinator Charlotte Lydiksen tlf. 99454427 eller Charlotte.Lydiksen@99454545.dk


Brønderslev Kommunes medarbejdersyn bygger på følgende: 

  • Vi er "I samspil med borgerne”, hvilket vi støtter op gennem vores værdier: Fællesskabende, Modig og Nysgerrig. 
  • I Brønderslev Kommune og på den enkelte arbejdsplads, er det både naturligt, legitimt og velset, at medarbejdere viser interesse for og debatterer arbejdspladsens forhold gennem dialog og samarbejde.
  • Vi arbejder ud fra en forventningsmodel, der beskriver forventninger til medarbejdere og ledere i Brønderslev Kommune. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brønderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: deltid (30-30 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Brønderslev Kommune, Rådhusgade, 5, 9330 Dronninglund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6022799

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet