Jesper lever af at servicere og reparere biler

Profilbillede
dato

I Dronninglund ligger autoværkstedet, Kaj Juel Karosseri og Auto V/Jesper Juel, som sønnen Jesper Juel overtog tilbage i 2017. Jesper er uddannet mekaniker og lever af at servicere og reparere biler til tilfredse kunder.

Tilbage i 2005 startede Jesper i lære som mekaniker. Siden da har han arbejdet forskellige steder, inden han i 2015 blev ansat hos Kaj Juel Karosseri og Auto, som han overtog i 2017 for 4 år siden.

“Kaj er jo min far, så det var meget nærliggende, at jeg skulle overtage,” fortæller Jesper.

Jesper Juel driver værkstedsdelen, mens Kaj Juel stadig driver salgsafdelingen i huset, hvor han sælger nyere brugte biler. “Hvis ikke lige vi har den bil, man søger, kan den findes,” siger Jesper.


Foto: I værkstedet ved Kaj Juel Karosseri og Auto v/Jesper Juel

I værkstedet har Jesper et stærkt team, bestående af veluddannede medarbejdere, der leverer et godt håndværk og altid står klar til at tage sig kærligt af bilerne. Teamet består af en værkfører, der har med kundekontakten at gøre, og derfor er det også ham, de fleste kunder får en snak med, når de ringer dertil.

I værkstedet er der, udover Jesper selv, tre svende - to på mekanisk værksted og 1 karrosseritekniker, der reparerer rigtig mange skader på biler, hvis uheldet skulle være ude samt en en autotekniker og dieseltekniker. Desuden har Jesper også lige selv afsluttet autoteknikeruddannelsen - en 2-årig efteruddannelse med fokus på fejlfinding på bilens mange systemer. Alle har flere års erfaring indenfor både reparation, servicering og fejlfinding. Derudover har virksomheden en bogholder og en fejedreng som, hvis alt går efter planen, skal starte i lære efter sommer. 

“Det er nogle rare og dygtige folk, jeg har ansat. De har været i branchen i mange år. Tilsammen har vi nok 150 års erfaring,” fortæller Jesper.

Han fortæller også, at arbejdsmiljøet også bærer præg af dette. I værkstedet er der en afslappet tone, og under hele coronapandemien, har der været plads til at sige sin mening, og hvordan de i værkstedet skal tackle situationen.

Tillid og troværdighed er i højsædet

Personalet i autoværkstedet har også en stor tilknytning til byen.

“Vi er sådan rimelig godt forankret i Brønderslev Kommune og Dronninglund by, hvor de fleste også har familie og børn. Det er lokale folk,” understreger Jesper.

Han ser gerne, at byen udvikler sig og at der kommer flere borgere til byen.

“Byen har rigtig mange gode tilbud, sport og fritidsaktiviteter. Jeg synes, der er meget, som er værd at værne om her.”

De fleste af de kunder, som Jesper har i autoværkstedet, kommer også fra området, men de har også mange gode kunder udefra.

“De kører hertil, fordi de er trygge ved det arbejde, vi laver og er glade og tilfredse med den service, vi laver,” udtaler Jesper og tilføjer:

“Vi går meget op i tillid, og at der er tillid fra kunden til, at det bliver lavet ordentligt, når bilen bliver sendt på værksted.”


Foto: Karosseritekniker i gang med opretning af panel

Selvom medarbejderne kommer med den faglige viden, er de gode til at have kunden med indover.

“Vi holder en aftale, og vi leverer et fagligt og korrekt arbejde,” fortæller Jesper.

Følger med udviklingen indenfor autobranchen

Autoværkstedet er altså rimelig godt kendt for, at deres kunder har tillid til dem, og at de leverer et fagligt godt stykke arbejde. De sørger også hele tiden for at holde sig opdateret og følge med i udviklingen indenfor autobranchen, og medarbejderne er løbende på efteruddannelse.

 “For virksomhedens skyld skal vi være med i det, der sker i autobranchen, for der sker rigtig mange ting lige nu, både med nye afgifter, el- og hybridbiler. Hvad der kommer til at ske i fremtiden, skal vi forsøge at være en del af,” fortæller Jesper.

De fleste medarbejdere på værkstedet har også sikkerhedskursus, der gør, at de kan håndtere de elementære ting i de nye elbiler. “Vi rammer bredt indenfor autobranchen i forhold til servicering, reparationer og skader på almindelige biler og varebiler,” udtaler Jesper. Han nævner, at de også samarbejder med alle forsikringsselskaber, og der altid er frit valg af værksted i forbindelse med en forsikringsskade.


Foto: Jens laver aftalen om reparation

“Og man kan altid få lavet sine forsikringsskader hos ens lokale værksted, som man kender i forvejen,” understreger Jesper.

I værkstedet hos Kaj Juel Karosseri og Auto V/Jesper Juel står de klar med godt håndværk, god service, tillid og troværdighed.

Du kan kontakte Kaj Juel Karosseri og Auto V/Jesper Juel på:

Telefon: 98 86 70 24

E-mail: info@kajjuel.dk

Adresse: Østre Ringgade 1, 9330 Dronninglund

Eller læse mere om værkstedet på deres hjemmeside: https://www.kajjuel.dk/

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Jesper Juel // Kaj Juel Karosseri og Auto v/Jesper Juel. Foto: Jesper foran værkstedet. Når flaget er ude er vi klar til kunder